Wat
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 15:59, 01 Cze 2009 Temat postu: Bo jest nuuudno :P |
|
|
Jakby się wam nudziło możecie poczytać, bo forum andzi raz dziala raz nie ;/
nie wiem czy to ma sens ale coz, napisze skad sa DC:
DC pochodza z blednego wywolania funkcji GetInstance. Sluzy ona miedzy innymi do generowania nowej mapy (dzieki temu moze byc kilka teamow w tej samej instancji i sie nie spotkaja). Niestety istnieja sytuacje - np przytaczane tutaj companiony - w ktorych ta funkcja uzywana jest blednie. Otoz taki minipet moze sobie w ktoryms momencie wywolac GetInstance co nie ma prawa bytu (gdyz non player nie moze generowac map) i wtedy mamy crash. Wywolan getinstance jest kilkadziesiat i pochodza z roznych miejsc. Dodatkowo inne funkcje rowniez same w sobie moga wywolac GetInstance co utrudnia poszukiwania.
Niedawno pojawila sie zupelnie nowa implementacja funkcji podobnych do GetInstance ktora prawdopodobnie wyeliminuje powyzszy problem. Zniknie zatem 70-90% crashy.
Freezy ktore pojawily sie ostatnio rowniez nie wiadomo skad sie biora, mysli nad tym kilkanascie osob w getmangos. Ja osobiscie zauwazylem ze okolo 50-70% z nich jest poprzedzone errorem zwiazanym z bugowaniem wejscia na hero bez repy. Planuje zakazac tej praktyki i sprawdzic czy rzeczywiscie ma ona jakis wplyw na czestotliwosc freezow.
Obecny off jest calkowiecie niezwiazany z powyzszym. Po prostu server jest wylaczony badz lacze do niego prowadzace. Wiecej informacji bycmoze posiada pantera albo i sam robaczek. Powodow moze byc wiele (ISP mogl dac ciala, brak pradu itd)
ode mnie:
Osobiscie czuje sie zazenowany taka sytuacja : ( o ile nad DC moge pracowac, szukac rozwiazan i angazowac ludzi o tyle na to nie mam zupelnie wplywu. Uwazam ze nie mozemy zadac czegokolwiek od adminow. Na marginesie: tak sobie ostatnio przegladalem ceny hostingow i za maszyne podobna do andeeria (2xE8400, 4/8gb ram, nieograniczona przestrzen dyskowa, nieograniczony transfer (wynosi okolo 6-8TB/miesiac), lacze 33MB) zaplacilibysmy gruuuuuuube siano :< kto umie korzystac z google niech sobie sprawdzi. Aczkolwiek jestesmy wam winni ta informacje kiedy server wstanie w pierwej godzinie od downa. Mam nadzieje ze ta wspolpraca sie poprawi.
i od pp cosik jeszcze
Taki freez jak jest teraz to wina zawieszonego systemu, tak?
Nie. Debian najprawdopodobniej działa dalej i MaNGOS chodzi sobie w najlepsze, tak jak i realmd czy serwer bazodanowy... ale - puste i nieobciążone, ja w każdym razie nie mogę wywołać żadnego z nich tak via FTP, jak i poprzez protokół telneta, aby wejść w konsolę. Z kilku źródeł mi wiadomo, że w Warszawie ponoć przeszła ostra burza i stawiam, że Andeeria zwyczajnie straciła połączenie ze światem. robaczek póki co nie odpisuje co się stało.
"Serwer i forum działają!" - tak, bo one akurat stoją na wykupionym, dedykowanym serwerze (opłacanym naturalnie również przez el robakmana) właśnie po to, aby uniknąć sytuacji typu "łącze robaka leży = całkowicie leży komunikacja". Jednocześnie chciałbym zwrócić Wam uwagę, że i ów dedyk pół dnia nie chodził, a więc brak łączności to nie jest tylko problem Andeerii. Poza tym... mamy dzisiaj 31 maja, święto... nie liczcie na to, że technicy z firmy robaczka bądź też on sam odwiedzą dzisiaj serwerownię... ja osobiście spodziewałbym się możliwości zalogowania się na serwer najwcześniej jutro około 12:00.
PLAST napisał/a:
Bo jakby sie zawiesziło emu, to ten cały defreezer by sie załączył i po problemie, dobrze mysle?
Tak. Na serwerze działają dwa defreezery, jeden wbudowany w MaNGOSa i drugi - mój własny, który sprawdza co jakiś czas, czy plik char.log (logowania na konta) ulega zmianie. Jeśli nie - oznacza to freez, a więc i restart. Podejrzewam więc, że serwer, odcięty od możliwości zalogowania się dla graczy, wykonał już kilkanaście restartów...
SAYGOR napisał/a:
Od jakiegoś czasu atakuje nas wielkie zuo w postaci DC, lagów i freeze. Czy jakiś gm może mnie oświecić co jest powodem tego całego zamieszania i czy ma to zwiazek z niedawnym problemem z dyskiem czy chodzi o instancje? A może to sprzęt?
Sprzęt - nie. Dwa procki, 4 GB ramu i nowy dysk nie sprawiają kłopotów. Zwyczajnie gracze znaleźli już parę bugów (vide te instancje) i się nimi bawią, wkurzając postronne osoby, jakie grają uczciwie. Nie wiedzą jednak, że serwer BARDZO skrupulatnie wszystko loguje... także próby oszukiwania wymagań heroików. Wygląda to na przykład tak:
Kod:
2009-05-30 17:06:52 ERROR:SQL ERROR: Duplicate entry 'xxxx-zz' for key 1
xxx to guid gracza, zz - instancja. Jak na dłoni mamy buggerów... temu Guen powiedział już albo powie dopiero (jestem przed lekturą forum, wybaczcie), że leaderowi grupy, który zezwoli na taki proceder bez pardonu walnięty zostanie ban na 24h i wszelkie płacze "to nie ja!" będziemy wkładać między bajki. To tak gwoli informacji... W skrócie: to nie my, to niektórzy z Was - umyślnie. Anyway - przy następnej rekompilacji najprawdopodobniej zostanie to naprawione, tak jak i reszta podobnych, powodujących niestabilność i błędy w bazie danych, errorów. Teraz ja i Guen mamy sesję, więc na nową wersję nie liczcie za szybko. Pilnujcie siebie i tego co robicie, po prostu...
Ostatnio zmieniony przez Wat dnia Pon 16:20, 01 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|